יחד נבנה תהליך שמותאם עבור המסגרת החינוכית שלך, כדי להפוך את חוויית ההתבגרות של הנערים והנערות למיטיבה ובטוחה יותר.
חיבור אמיתי לנוער בגובה העיניים, עם צוות מקצועי שמגיע מתוך השטח, עם הכשרה ורקע חינוכי - טיפולי משמעותי
תוכן חדשני, מפגשים חיים וחווייתיים - יוצרים שינוי מתוך חיבור
תהליך שמותאם לצורכי המסגרת, עם מוביל/ת תהליך שמלווה אתכם לאורך כל הדרך
תהליך הוליסטי שמערב את הצוות החינוכי וההורים ויוצר שפה שנשארת גם אחרי התהליך
התמחות בעבודה עם נוער בסיכון וקבוצות מורכבות
דרך שיח פתוח ופעילויות חווייתיות ניתן ידע וכלים המסייעים בהתמודדויות של גיל ההתבגרות. התהליך מתמקד בחיזוק היכולת ליצור קשר חברי וזוגי מיטיב, ומתן דימויים חיוביים בכל הקשור לדימוי גוף, מרחב אישי, תקשורת, חיזור ומערכות יחסים ראשונות.
הרצאה חווייתית, מסקרנת ואינפורמטיבית, המשלבת סיטואציות יום יומיות מחייהם של מתבגרים. נסביר על תהליכים המתרחשים במוח ובגוף המתבגרים, על האתגרים שבאים איתם – ועל המתנות שיופיעו אם נדע לקבל את השינויים באהבה ולרתום אותם לטובתנו. ההרצאה מועברת על ידי דר עופר, עובד סוציאלי ומנחה בעל ניסיון עשיר בהנחיית נערים ונערות סביב תכני מיניות, התבגרות ויחסים.
ההרצאה עוברת יחד עם שני מפגשים בקבוצות מופרדות/ מעורבות לאורך היום.
הפעילות מועברת באופן חווייתי, בהתאמה לגיל ולאופי הקבוצה.
חלק מהמפגשים לנוער מתבצעים בהפרדה מגדרית (מָנְחֵה לקבוצת הנערים, מָנְחַה לקבוצת הנערות), בהתאם לצורך ואופי המפגש.
המפגשים עוסקים בעולם הדימויים של הנערים והנערות בכל הנוגע למיניות, יחסים, דימוי גוף וציפיות מגדריות ומשרטטים אפשרויות מיטיבות בכל הנוגע לנושאים אלה. התהליך מאפשר מקום בטוח לדבר בכנות על התכנים שמעסיקים את בני הנוער, ונותן כלים לניווט בתוך האתגרים השונים של גיל ההתבגרות.
מופע קומי בשילוב מפגשי עיבוד בקבוצות קטנות. דרך סיפורים אישיים המסופרים בהומור, רגישות וכנות אותנטית יובל נותן פרספקטיבה מיטיבה ופותח מרחב לשיח על המורכבויות של גיל ההתבגרות, התנסויות ראשונות עם מיניות ואינטימיות, לחץ חברתי ועוד. המפגשים שלאחר המופע נוגעים בנושאים אלה ומאפשרים שיח פתוח ומעמיק ומתן כלים פרקטיים סביב הקשבה לעצמי ולאחר.
אנחנו ממליצים על יום שיא שכולל את המופע ושני מפגשי עיבוד בהתאם לצורך של השכבה.
הפעילות מועברת באופן חווייתי, בהתאמה לגיל ולאופי הקבוצה.
חלק מהמפגשים לנוער מתבצעים בהפרדה מגדרית (מָנְחֵה לקבוצת הנערים, מָנְחַה לקבוצת הנערות), בהתאם לצורך ואופי המפגש.
אנחנו מאמינים ביצירת קשר כבסיס לשינוי משמעותי.
בכל מסגרת ישנה קבוצה או מספר קבוצות שדורשות התערבות משמעותית יותר בכל הקשור ליחסים, תקשורת בין – אישית, מוגנות, מיניות ותפיסות גבריות ונשיות.
התהליך מועבר על ידי מנחים/ות מנוסים/ות עם רקע חינוכי – טיפולי עשיר (יש לנו ניסיון של עשרות תהליכים בבתי ספר, מח”טים, קידומי נוער, יישובים, חוות השומר).
אנחנו רואים את זה שוב ושוב בשטח – כשהצוות “שם”, מתמודד עם החששות ומוכן לפגוש, להתייחס ולהגיב לתלמידים והתלמידות סביב תכנים של מיניות, מגדר ויחסים – בית הספר הופך למקום נעים ובטוח יותר.
אנחנו שואפים לשלב הכשרת צוות אחת לפחות בכל תהליך שעובר בבית ספר, מתוך אמונה שהכשרת הצוות היא המשתנה המשמעותי ביותר בהפיכת בית הספר למרחב בטוח יותר.
דרך סיטואציות שונות מחיי המסגרת החינוכית, ניגע באתגרים שבשיח על מיניות ויחסים עם תלמידינו וניתן כלים לשיח כזה, בשיעורים וב”בין לבין”. ניתן גם כלים לזיהוי וסיווג סיטואציות שונות שעולות מהשטח, יחד עם אופנים להגיב לכל סיטואציה באופן המתאים.
מפגש שמסכם את התהליך שעבר במסגרת, תוך התייחסות להתנהגויות, שאלות ודילמות שעולות מהנוער. במהלך המפגש נתרגל התמודדות עם סיטואציות, תוך חיזוק היכולת של הצוות להתייעץ ולקבל החלטות.
כולל ערכות של 2 מערכים שניתן להעביר בכיתה להמשך התהליך.
סדנה חווייתית לצוות, להעמקת החיבור לנוער, וחידוד המסרים שחשוב לנו להעביר כפרטים וכמסגרת.
ידע וכלים פרקטיים לשיח והתמודדות עם מגוון סיטואציות.
ידע וכלים פרקטיים לצוות החינוכי, ליצירת מרחב בטוח יותר ברמה הפרטנית והקבוצתית.
אתגרים והזדמנויות ייחודיות בהתבגרות של נערים/ נערות. מתוך מאפייני ההתבגרות הכלליים נתמקד בהשלכות על המיניות והיחסים, ונעסוק בכלים ודגשים אפקטיביים. (התמקדות באחד המגדרים ב-90 דק')
דרך עיסוק מעמיק בתכנים של מיניות, יחסים, התבגרות ומגדר נלמד שפה חינוכית שתוכל להיטמע במסגרת החינוכית ולהשפיע באופן משמעותי על היכולת לתת מענה מותאם ונגיש לנוער סביב נושאים אלה. בתום ההשתלמות, המחנכים/ות יוכלו להוות כתובת משמעותית עבור הנוער, כשהם מצוידים בידע מקצועי וכלים פרקטיים. מעבר לתכנים המקצועיים, ההכשרה מהווה הזדמנות משמעותית לחיזוק היחסים בצוות ולמידת עמיתים מתוך סיטואציות שעולות ביומיום.
בשיח על נושא רגיש כמו מיניות ויחסים, חשוב לנו לפעול במשותף עם ההורים. מנסיוננו, חיבור בין השיח בבית לשיח בבית הספר הוא אחד המפתחות הכי משמעותיים לשינוי אפקטיבי.
בהרצאה שיכולה לעבור בבית הספר (ממליצים לשלב בימי הורים) או בזום נסביר לעומק על התהליך, וניתן כלים פרקטיים להמשך והעמקת השיח בבית.
רבים מהמנחים והמנחות שלנו מגיעים מרקע של חינוך בלתי פורמאלי, כאן אנחנו מרגישים בבית.
התהליכים והמפגשים מותאמים למאפיינים הייחודיים של המרחב הבלתי פורמאלי, משתפים את בני ובנות הנוער ומעודדים יצירה של נורמות מיטיבות במסגרת.
כדי להבטיח שמירה על נורמות חיוביות ומיטיבות גם כאשר אין נוכחות רצופה של מבוגרים, עלינו לצייד את הנערים והנערות בכלים לשמירה וקידום של מרחב בטוח. הפעילות מחדדת את המצפן הפנימי של כל נערה ונער, מסייעת להם להבדיל בין התנהגות חיובית להתנהגות עם פוטנציאל פגיעה ואף נותנת כלים להתערבות בתור מדריכים ומדריכות צעירים.
הרבה מהפעילות של בני ובנות נוער בחופש הגדול מתרחשת בלילות. לעתים מפגשים אלו כוללים התנהגויות קצה הקשורות לסמים, אלכוהול ומיניות. על מנת להבין כיצד להתמודד, נצא לסיור לילי בהובלת מנחה מומחה שיציע דרכי התערבות ואפשרויות לפתיחת מרחבי שיחה חינוכיים ותומכים בלילות החופש. בתום הסיור, אנשי הצוות החינוכי המקומי יקבלו ערכת קלפים וכלים מקצועיים להמשך המפגשים באופן עצמאי.
מופע קומי בשילוב מפגשי עיבוד פעילים בקבוצות קטנות. דרך סיפורים אישיים המסופרים בהומור, רגישות וכנות אותנטית יובל נותן פרספקטיבה מיטיבה ופותח מרחב לשיח על המורכבויות של גיל ההתבגרות, התנסויות ראשונות עם מיניות ואינטימיות, לחץ חברתי ועוד. המפגשים שלאחר המופע נוגעים בנושאים אלה ומאפשרים שיח פתוח ומעמיק ומתן כלים פרקטיים סביב הקשבה לעצמי ולאחר.
כל הזכויות שמורות לנקודת מפגש © 2024
בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וספרות. בוגרת ההכשרה של "דלת פתוחה" לייעוץ על מיניות בריאה, מנחה סדנאות בנושא במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות. סטודנטית לתואר שני בעבודה סוציאלית ומטפלת בנפגעות פגיעה מינית.
מנחה סדנאות למיניות מיטיבה, בוגר ההכשרה של "מידע אמין על מין", מרצה במכינות קדם צבאיות, רכז, מדריך ומנחה צוותים במסגרות חינוך בלתי פורמאלי.
מחנך ומנחה נוער וצוותים חינוכיים למיניות מיטיבה, ומדריך סדנאות שטח והעצמה באמצעות הרפתקה בטבע. בוגר השתלמות מקצועית במיניות בריאה מטעם "דלת פתוחה", ותואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי.
בוגר הכשרות של מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית ו"מידע אמין על מין". מדריך במסגרות חינוכיות בלתי פורמאליות במשך למעלה מעשור וסטודנט לעבודה סוציאלית.