לכל מי שפוגש/ת קבוצות נוער ורוצה לעשות עוד צעד ביכולת ליצור קשר ושינוי.
מחנכות ומחנכי כיתות בכל גיל
מדריכי נעורים
רכזות בתנועות נוער
מנחי סדנאות ותהליכים לנוער
חלק
01
מצב הרוח הקבוצתי
לפעמים אנחנו נכנסים לכיתה ומרגישים שהם פשוט לא ב”לופ”. קמים כל רגע לכבות ולהדליק את המזגן, לא מפסיקים לזוז, משהו תוסס, לא צפוי, מפוזר מאוד.
לפעמים אנחנו פוגשים קבוצה “מעוכה”. נערים ונערות עייפים, קצת מנותקים, מרחב כזה שגורם להסתכל בשעון ולגלות שהזמן עובר ממש לאט.
ולפעמים – אנחנו יכולים לפגוש אווירה חיה, נעימה, שיש בה צחוק והקשבה, תחושה שאפשר לחשוב, להרגיש, לגלות וללמוד יחד.
נדבר על איך אפשר לזהות את מצב הרוח הקבוצתי, על התנאי הבסיסי ביותר ליצור בו שינוי, ועל כלים שיכולים לעזור לנו “לשחק” עם הרוח הזו למעלה ולמטה.
חלק
02
פגיעות ויצירת מרחב בטוח
נתקלת פעם בקבוצה שעונה הרבה “תשובות בית ספר”? או בקבוצה שנכנסת לויכוחים על פרטים שבכלל לא רצית להתעכב עליהם? או בקבוצה שיש בה שתיקות ארוכות ורועמות? שממש מקשות להניע את המפגש?
ההתנהגויות האלה, שאפשר לתייג כ”התנגדות” כלפי המנחה או המחנכ/ת, מעידות בעיקר על חוסר ביטחון וצורך של הקבוצה והמשתתפים/ות לגונן על עצמם. מאחוריהן מסתתרת בקשה משמעותית מאיתנו, כאנשי ונשות חינוך.
בהרצאה הזו נדבר על האפשרות ליצור מרחב שיש בו פגיעות ועל היכולת לזהות ולהגיב באופן אמפתי להתנהגויות השונות שהקבוצה מביאה.
חלק
03
שאלות סקרניות, מסרים חכמים
דיון טוב הוא כמו מדורה. באיזשהו שלב, הקבוצה מתחילה להוביל אותו בעצמה – והאמירות הכי חזקות עולות דווקא מהנערים והנערות. איך אפשר להוסיף למדורה הזו חמצן ועצים – של שאלות שמגיעות בסקרנות אמיתית ומסרים שנשארים איתם ויכולים ליצור שינוי?
נדבר על איך לפעמים לשתוק, לאפשר בלבול, להיכנס עם הקבוצה לתוך מרחב של חוסר וודאות – הוא הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות. איך דווקא מתוך השקט, הבלבול, הסקרנות האמיתית – נולדים הרגעים היפים ביותר.
ולצד זה, נדבר גם על החשיבות של מסרים בהירים ועמוקים בנושא שעליו אנחנו מדברים. איך להציע עמדה ערכית ברורה בתוך הבלבול וההצפה?
חלק
04
גבולות אמפתיים בקבוצות מאתגרות
בכל מסגרת חינוכית יש קבוצה כזו. לפעמים יותר מאחת. קבוצה ש”מבריחה” את רוב האנשי החינוך שהיא פוגשת. קבוצה שמותחת ושוברת גבולות, שהמפגשים איתה יכולים להיות קשים, מתישים, מוציאים מאיזון.
העיקרון הכי משמעותי לעבודה עם נערים ונערות שמגיעים מרקע קשה הוא חמלה. אליהם – להתנהגויות ולקשיים שלהם, וגם לעצמנו – כמחנכות ומחנכים שפוגשים התנהגויות קשות ומציאות פצועה וכואבת.
בחלק האחרון של הקורס נדבר על השורשים של התנהגויות קצה, ועל היכולת להציב גבול באופן יציב ואסרטיבי, תוך כדי שמירה על קשר ומתן אפשרות לתקן, שוב ושוב.
אז כמה זה עולה?
₪240
₪
190
ההקלטות נשארות אצלך ל-6 חודשים מרגע הקנייה
לזמן מוגבל!
כמה מילים עלינו
שנינו מגיעים משנים ארוכות של עשייה חינוכית.
נמרוד מגיע משנים של הדרכה וניהול בעמותת נירים – מושיטים יד לנוער בסיכון ועבודה עם מכינות קדם צבאיות.
טל מגיע משנים של מגוון תפקידים הדרכה וניהול בחינוך הבלתי פורמאלי, חינוך כיתה וריכוז חברתי בתיכון. בשנים האחרונות יצאנו למסע המשותף הזה שנקרא נקודת מפגש – מיניות ויחסים בגובה העיניים, במהלכו פגשנו עשרות אלפי נערים ונערות בכל הארץ, והכשרנו אלפי מחנכים ומחנכות ממגוון רחב של מסגרות.
הקורס הזה נוצר מתוך הניסיון והידע שלנו, התובנות והאתגרים לאורך הדרך, המפגש עם נשות ואנשי חינוך מעוררי השראה, ומתוך אהבה גדולה ורצון להיטיב עם נערים ונערות.
נמרוד מגיע משנים של הדרכה וניהול בעמותת נירים – מושיטים יד לנוער בסיכון ועבודה עם מכינות קדם צבאיות.
טל מגיע משנים של מגוון תפקידים הדרכה וניהול בחינוך הבלתי פורמאלי, חינוך כיתה וריכוז חברתי בתיכון. בשנים האחרונות יצאנו למסע המשותף הזה שנקרא נקודת מפגש – מיניות ויחסים בגובה העיניים, במהלכו פגשנו עשרות אלפי נערים ונערות בכל הארץ, והכשרנו אלפי מחנכים ומחנכות ממגוון רחב של מסגרות.
הקורס הזה נוצר מתוך הניסיון והידע שלנו, התובנות והאתגרים לאורך הדרך, המפגש עם נשות ואנשי חינוך מעוררי השראה, ומתוך אהבה גדולה ורצון להיטיב עם נערים ונערות.
בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וספרות. בוגרת ההכשרה של "דלת פתוחה" לייעוץ על מיניות בריאה, מנחה סדנאות בנושא במסגרות פורמליות ובלתי פורמליות. סטודנטית לתואר שני בעבודה סוציאלית ומטפלת בנפגעות פגיעה מינית.
רז הנדל
מוביל תהליכים
מנחה סדנאות למיניות מיטיבה, בוגר ההכשרה של "מידע אמין על מין", מרצה במכינות קדם צבאיות, רכז, מדריך ומנחה צוותים במסגרות חינוך בלתי פורמאלי.
עומר שמיוביץ
רכז תוכן והדרכה
מחנך ומנחה נוער וצוותים חינוכיים למיניות מיטיבה, ומדריך סדנאות שטח והעצמה באמצעות הרפתקה בטבע. בוגר השתלמות מקצועית במיניות בריאה מטעם "דלת פתוחה", ותואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי.
דר עופר
אחראי סושיאל
בוגר הכשרות של מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית ו"מידע אמין על מין".
מדריך במסגרות חינוכיות בלתי פורמאליות במשך למעלה מעשור וסטודנט לעבודה סוציאלית.